commissions
Vallen en Zweven (2024)
Polychromed bronze
350x120x150cm
Droomtheater Academie Tien
Vallen en Zweven (2024)
Polychromed bronze
350x120x150cm
Droomtheater Academie Tien
Vluchten (2024)
Polychromed bronze
230x80x200cm
Droomtheater Academie Tien
Vluchten (2024)
Polychromed bronze
230x80x200cm
Droomtheater Academie Tien
De Verlichting (2024)
Polychromed bronze
190x90x210cm
Droomtheater Academie Tien
De Verlichting (2024)
Polychromed bronze
190x90x210cm
Droomtheater Academie Tien
De Verlichting (2024)
Polychromed bronze
190x90x210cm
Droomtheater Academie Tien
De Ontdekking (2024)
Polychromed bronze
300x300x400cm
Droomtheater Academie Tien
De Ontdekking (2024)
Polychromed bronze
300x300x400cm
Droomtheater Academie Tien
De Ontdekking (2024)
Polychromed bronze
300x300x400cm
Droomtheater Academie Tien
De Figuurtoren (2019)
Granite
8 meters
Commission City of Groningen
Elf op elkaar gestapelde mensfiguren vormen samen de sculptuur Figuurtoren. We zien onder andere twee schoolgaande meisjes, twee jongens met een voetbal, een stelletje en een klein meisje dat iemand roept. De stapeling geeft aan dat alledaagse een verbijzondering. Het acht meter hoge beeld vormt een speels contrast met de overwegend horizontale lijnen van de huizenblokken in de stadsbuurt De Velden. Ook in de keuze van het getal 11 heeft kunstenares Elisabet Stienstra de interactie gezocht met de stedenbouwkundige geschiedenis van de Oosterparkwijk. De oudste delen van de wijk zijn ontworpen door J.P. Berlage. Deze architect en stedenbouwkundige ging vaak uit van een geometrisch ontwerpsysteem waarin de maateenheid van 11 cm (of een veelvoud daarvan) de norm bepaalde. Het getal 11 verwijst bovendien naar de voetbalgeschiedenis van de wijk; waar nu De Velden is, stond vroeger het FC Groningen stadion. Tenslotte is ook het materiaal van het beeld een referentie aan de geschiedenis: graniet is een steensoort die favoriet was bij beeldhouwers in de tijd van het ontstaan van de Oosterparkwijk omstreeks de jaren dertig, en in het decennium daaropvolgend.
De Figuurtoren (2019)
Granite
8 meters
Commission City of Groningen
Elf op elkaar gestapelde mensfiguren vormen samen de sculptuur Figuurtoren. We zien onder andere twee schoolgaande meisjes, twee jongens met een voetbal, een stelletje en een klein meisje dat iemand roept. De stapeling geeft aan dat alledaagse een verbijzondering. Het acht meter hoge beeld vormt een speels contrast met de overwegend horizontale lijnen van de huizenblokken in de stadsbuurt De Velden. Ook in de keuze van het getal 11 heeft kunstenares Elisabet Stienstra de interactie gezocht met de stedenbouwkundige geschiedenis van de Oosterparkwijk. De oudste delen van de wijk zijn ontworpen door J.P. Berlage. Deze architect en stedenbouwkundige ging vaak uit van een geometrisch ontwerpsysteem waarin de maateenheid van 11 cm (of een veelvoud daarvan) de norm bepaalde. Het getal 11 verwijst bovendien naar de voetbalgeschiedenis van de wijk; waar nu De Velden is, stond vroeger het FC Groningen stadion. Tenslotte is ook het materiaal van het beeld een referentie aan de geschiedenis: graniet is een steensoort die favoriet was bij beeldhouwers in de tijd van het ontstaan van de Oosterparkwijk omstreeks de jaren dertig, en in het decennium daaropvolgend.
De Figuurtoren (2019)
Granite
8 meters
Commission City of Groningen
Elf op elkaar gestapelde mensfiguren vormen samen de sculptuur Figuurtoren. We zien onder andere twee schoolgaande meisjes, twee jongens met een voetbal, een stelletje en een klein meisje dat iemand roept. De stapeling geeft aan dat alledaagse een verbijzondering. Het acht meter hoge beeld vormt een speels contrast met de overwegend horizontale lijnen van de huizenblokken in de stadsbuurt De Velden. Ook in de keuze van het getal 11 heeft kunstenares Elisabet Stienstra de interactie gezocht met de stedenbouwkundige geschiedenis van de Oosterparkwijk. De oudste delen van de wijk zijn ontworpen door J.P. Berlage. Deze architect en stedenbouwkundige ging vaak uit van een geometrisch ontwerpsysteem waarin de maateenheid van 11 cm (of een veelvoud daarvan) de norm bepaalde. Het getal 11 verwijst bovendien naar de voetbalgeschiedenis van de wijk; waar nu De Velden is, stond vroeger het FC Groningen stadion. Tenslotte is ook het materiaal van het beeld een referentie aan de geschiedenis: graniet is een steensoort die favoriet was bij beeldhouwers in de tijd van het ontstaan van de Oosterparkwijk omstreeks de jaren dertig, en in het decennium daaropvolgend.
De Figuurtoren (2019)
Granite
8 meters
Commission City of Groningen
Elf op elkaar gestapelde mensfiguren vormen samen de sculptuur Figuurtoren. We zien onder andere twee schoolgaande meisjes, twee jongens met een voetbal, een stelletje en een klein meisje dat iemand roept. De stapeling geeft aan dat alledaagse een verbijzondering. Het acht meter hoge beeld vormt een speels contrast met de overwegend horizontale lijnen van de huizenblokken in de stadsbuurt De Velden. Ook in de keuze van het getal 11 heeft kunstenares Elisabet Stienstra de interactie gezocht met de stedenbouwkundige geschiedenis van de Oosterparkwijk. De oudste delen van de wijk zijn ontworpen door J.P. Berlage. Deze architect en stedenbouwkundige ging vaak uit van een geometrisch ontwerpsysteem waarin de maateenheid van 11 cm (of een veelvoud daarvan) de norm bepaalde. Het getal 11 verwijst bovendien naar de voetbalgeschiedenis van de wijk; waar nu De Velden is, stond vroeger het FC Groningen stadion. Tenslotte is ook het materiaal van het beeld een referentie aan de geschiedenis: graniet is een steensoort die favoriet was bij beeldhouwers in de tijd van het ontstaan van de Oosterparkwijk omstreeks de jaren dertig, en in het decennium daaropvolgend.
De Figuurtoren (2019)
Granite
8 meters
Commission City of Groningen
Elf op elkaar gestapelde mensfiguren vormen samen de sculptuur Figuurtoren. We zien onder andere twee schoolgaande meisjes, twee jongens met een voetbal, een stelletje en een klein meisje dat iemand roept. De stapeling geeft aan dat alledaagse een verbijzondering. Het acht meter hoge beeld vormt een speels contrast met de overwegend horizontale lijnen van de huizenblokken in de stadsbuurt De Velden. Ook in de keuze van het getal 11 heeft kunstenares Elisabet Stienstra de interactie gezocht met de stedenbouwkundige geschiedenis van de Oosterparkwijk. De oudste delen van de wijk zijn ontworpen door J.P. Berlage. Deze architect en stedenbouwkundige ging vaak uit van een geometrisch ontwerpsysteem waarin de maateenheid van 11 cm (of een veelvoud daarvan) de norm bepaalde. Het getal 11 verwijst bovendien naar de voetbalgeschiedenis van de wijk; waar nu De Velden is, stond vroeger het FC Groningen stadion. Tenslotte is ook het materiaal van het beeld een referentie aan de geschiedenis: graniet is een steensoort die favoriet was bij beeldhouwers in de tijd van het ontstaan van de Oosterparkwijk omstreeks de jaren dertig, en in het decennium daaropvolgend.
De Figuurtoren (2019)
Granite
8 meters
Commission City of Groningen
Elf op elkaar gestapelde mensfiguren vormen samen de sculptuur Figuurtoren. We zien onder andere twee schoolgaande meisjes, twee jongens met een voetbal, een stelletje en een klein meisje dat iemand roept. De stapeling geeft aan dat alledaagse een verbijzondering. Het acht meter hoge beeld vormt een speels contrast met de overwegend horizontale lijnen van de huizenblokken in de stadsbuurt De Velden. Ook in de keuze van het getal 11 heeft kunstenares Elisabet Stienstra de interactie gezocht met de stedenbouwkundige geschiedenis van de Oosterparkwijk. De oudste delen van de wijk zijn ontworpen door J.P. Berlage. Deze architect en stedenbouwkundige ging vaak uit van een geometrisch ontwerpsysteem waarin de maateenheid van 11 cm (of een veelvoud daarvan) de norm bepaalde. Het getal 11 verwijst bovendien naar de voetbalgeschiedenis van de wijk; waar nu De Velden is, stond vroeger het FC Groningen stadion. Tenslotte is ook het materiaal van het beeld een referentie aan de geschiedenis: graniet is een steensoort die favoriet was bij beeldhouwers in de tijd van het ontstaan van de Oosterparkwijk omstreeks de jaren dertig, en in het decennium daaropvolgend.
De Figuurtoren (2019)
Granite
8 meters
Commission City of Groningen
Elf op elkaar gestapelde mensfiguren vormen samen de sculptuur Figuurtoren. We zien onder andere twee schoolgaande meisjes, twee jongens met een voetbal, een stelletje en een klein meisje dat iemand roept. De stapeling geeft aan dat alledaagse een verbijzondering. Het acht meter hoge beeld vormt een speels contrast met de overwegend horizontale lijnen van de huizenblokken in de stadsbuurt De Velden. Ook in de keuze van het getal 11 heeft kunstenares Elisabet Stienstra de interactie gezocht met de stedenbouwkundige geschiedenis van de Oosterparkwijk. De oudste delen van de wijk zijn ontworpen door J.P. Berlage. Deze architect en stedenbouwkundige ging vaak uit van een geometrisch ontwerpsysteem waarin de maateenheid van 11 cm (of een veelvoud daarvan) de norm bepaalde. Het getal 11 verwijst bovendien naar de voetbalgeschiedenis van de wijk; waar nu De Velden is, stond vroeger het FC Groningen stadion. Tenslotte is ook het materiaal van het beeld een referentie aan de geschiedenis: graniet is een steensoort die favoriet was bij beeldhouwers in de tijd van het ontstaan van de Oosterparkwijk omstreeks de jaren dertig, en in het decennium daaropvolgend.
Terpsichore (2016)
White Bronze Stainless Steel
600x600x285cm
Commission City of Venlo.
De opdracht was een ode te brengen aan alle muziek en zang verenigingen van Venlo. Het zilverbronzen vrouwenfiguur die een snaarinstrument bespeelt is de vertaling van de Muze Terpsichore, één van de negen muzes die altijd wordt afgebeeld zittend met een lier. Op haar neergestreken zijn 7 verschillende zangvogels die met haar mee zingen. Door de snaren van de ene kant naar de andere kant van de rotonde te spannen verandert de hele rotonde als het ware in een instrument en lijkt het alsof de Muze de snaren van de stad bespeelt.
Terpsichore (2016)
White Bronze Stainless Steel
600x600x285cm
Commission City of Venlo.
De opdracht was een ode te brengen aan alle muziek en zang verenigingen van Venlo. Het zilverbronzen vrouwenfiguur die een snaarinstrument bespeelt is de vertaling van de Muze Terpsichore, één van de negen muzes die altijd wordt afgebeeld zittend met een lier. Op haar neergestreken zijn 7 verschillende zangvogels die met haar mee zingen. Door de snaren van de ene kant naar de andere kant van de rotonde te spannen verandert de hele rotonde als het ware in een instrument en lijkt het alsof de Muze de snaren van de stad bespeelt.
Terpsichore (2016)
White Bronze Stainless Steel
600x600x285cm
Commission City of Venlo.
De opdracht was een ode te brengen aan alle muziek en zang verenigingen van Venlo. Het zilverbronzen vrouwenfiguur die een snaarinstrument bespeelt is de vertaling van de Muze Terpsichore, één van de negen muzes die altijd wordt afgebeeld zittend met een lier. Op haar neergestreken zijn 7 verschillende zangvogels die met haar mee zingen. Door de snaren van de ene kant naar de andere kant van de rotonde te spannen verandert de hele rotonde als het ware in een instrument en lijkt het alsof de Muze de snaren van de stad bespeelt.
Terpsichore (2016)
White Bronze Stainless Steel
600x600x285cm
Commission City of Venlo.
De opdracht was een ode te brengen aan alle muziek en zang verenigingen van Venlo. Het zilverbronzen vrouwenfiguur die een snaarinstrument bespeelt is de vertaling van de Muze Terpsichore, één van de negen muzes die altijd wordt afgebeeld zittend met een lier. Op haar neergestreken zijn 7 verschillende zangvogels die met haar mee zingen. Door de snaren van de ene kant naar de andere kant van de rotonde te spannen verandert de hele rotonde als het ware in een instrument en lijkt het alsof de Muze de snaren van de stad bespeelt.
Terpsichore (2016)
White Bronze Stainless Steel
600x600x285cm
Commission City of Venlo.
De opdracht was een ode te brengen aan alle muziek en zang verenigingen van Venlo. Het zilverbronzen vrouwenfiguur die een snaarinstrument bespeelt is de vertaling van de Muze Terpsichore, één van de negen muzes die altijd wordt afgebeeld zittend met een lier. Op haar neergestreken zijn 7 verschillende zangvogels die met haar mee zingen. Door de snaren van de ene kant naar de andere kant van de rotonde te spannen verandert de hele rotonde als het ware in een instrument en lijkt het alsof de Muze de snaren van de stad bespeelt.
Twee Monumentale Hoofden (2013)
Concreet and Cement
Each head 300x300x400cm
Comission City of Wijchen
Bij de oostelijke entree van Wijchen staan twee monumentale hoofden van elk 4 meter hoog, identiek maar in elkaars spiegelbeeld. De formele opstelling van de beelden passend bij het plechtige gevoel van een entree, Het idee van de draaiende hoofden is ontstaan uit mijn vertaling van de gebogen wegen en de dynamische steeds roterende verkeerssituatie ter plekke. De bakstenen verwijzen naar de karakteristieke gemetselde gebouwen van Wijchen een weerspiegeling van het historische karakter van de stad die nu ook bij de entree voelbaar wordt.
Twee Monumentale Hoofden (2013)
Concreet and Cement
Each head 300x300x400cm
Comission City of Wijchen
Bij de oostelijke entree van Wijchen staan twee monumentale hoofden van elk 4 meter hoog, identiek maar in elkaars spiegelbeeld. De formele opstelling van de beelden passend bij het plechtige gevoel van een entree, Het idee van de draaiende hoofden is ontstaan uit mijn vertaling van de gebogen wegen en de dynamische steeds roterende verkeerssituatie ter plekke. De bakstenen verwijzen naar de karakteristieke gemetselde gebouwen van Wijchen een weerspiegeling van het historische karakter van de stad die nu ook bij de entree voelbaar wordt.
Twee Monumentale Hoofden (2013)
Concreet and Cement
Each head 300x300x400cm
Comission City of Wijchen
Bij de oostelijke entree van Wijchen staan twee monumentale hoofden van elk 4 meter hoog, identiek maar in elkaars spiegelbeeld. De formele opstelling van de beelden passend bij het plechtige gevoel van een entree, Het idee van de draaiende hoofden is ontstaan uit mijn vertaling van de gebogen wegen en de dynamische steeds roterende verkeerssituatie ter plekke. De bakstenen verwijzen naar de karakteristieke gemetselde gebouwen van Wijchen een weerspiegeling van het historische karakter van de stad die nu ook bij de entree voelbaar wordt.
Twee Monumentale Hoofden (2013)
Concreet and Cement
Each head 300x300x400cm
Comission City of Wijchen
Bij de oostelijke entree van Wijchen staan twee monumentale hoofden van elk 4 meter hoog, identiek maar in elkaars spiegelbeeld. De formele opstelling van de beelden passend bij het plechtige gevoel van een entree, Het idee van de draaiende hoofden is ontstaan uit mijn vertaling van de gebogen wegen en de dynamische steeds roterende verkeerssituatie ter plekke. De bakstenen verwijzen naar de karakteristieke gemetselde gebouwen van Wijchen een weerspiegeling van het historische karakter van de stad die nu ook bij de entree voelbaar wordt.
Twee Monumentale Hoofden (2013)
Concreet and Cement
Each head 300x300x400cm
Comission City of Wijchen
Bij de oostelijke entree van Wijchen staan twee monumentale hoofden van elk 4 meter hoog, identiek maar in elkaars spiegelbeeld. De formele opstelling van de beelden passend bij het plechtige gevoel van een entree, Het idee van de draaiende hoofden is ontstaan uit mijn vertaling van de gebogen wegen en de dynamische steeds roterende verkeerssituatie ter plekke. De bakstenen verwijzen naar de karakteristieke gemetselde gebouwen van Wijchen een weerspiegeling van het historische karakter van de stad die nu ook bij de entree voelbaar wordt.
Het Sabijnse Poppenspel (2012)
White Carrara Marble
150x150x640cm
Kasteeltuin Assemburg Heemskerk
Het Sabijnse Poppenspel is gebaseerd op de Sabijnse maagdenroof van Giambologna, het beeld dat als kopie van het origineel ooit in de tuin van het slot Assumburg stond. Door de figuren allemaal vrouwelijk te maken, hef je de Man/Vrouw machtsverhouding en agressie aspect van het origineel op, die nu gedateerd overkomt en ontstaat er een veel speelser/ actueler beeld. De drie vrouwelijke ledenpoppen met klassieke hoofden dragen de kleine mens, de vrije vogel en een peretak, als ode aan de tuin en met een knipoog aan de imitatie aspecten van de het Slot Assunburg dat lijkt op een middeleeuws kasteel en de nagebouwde 18e eeuwse stijltuin.
Het Sabijnse Poppenspel (2012)
White Carrara Marble
150x150x640cm
Kasteeltuin Assemburg Heemskerk
Het Sabijnse Poppenspel is gebaseerd op de Sabijnse maagdenroof van Giambologna, het beeld dat als kopie van het origineel ooit in de tuin van het slot Assumburg stond. Door de figuren allemaal vrouwelijk te maken, hef je de Man/Vrouw machtsverhouding en agressie aspect van het origineel op, die nu gedateerd overkomt en ontstaat er een veel speelser/ actueler beeld. De drie vrouwelijke ledenpoppen met klassieke hoofden dragen de kleine mens, de vrije vogel en een peretak, als ode aan de tuin en met een knipoog aan de imitatie aspecten van de het Slot Assunburg dat lijkt op een middeleeuws kasteel en de nagebouwde 18e eeuwse stijltuin.
Het Sabijnse Poppenspel (2012)
White Carrara Marble
150x150x640cm
Kasteeltuin Assemburg Heemskerk
Het Sabijnse Poppenspel is gebaseerd op de Sabijnse maagdenroof van Giambologna, het beeld dat als kopie van het origineel ooit in de tuin van het slot Assumburg stond. Door de figuren allemaal vrouwelijk te maken, hef je de Man/Vrouw machtsverhouding en agressie aspect van het origineel op, die nu gedateerd overkomt en ontstaat er een veel speelser/ actueler beeld. De drie vrouwelijke ledenpoppen met klassieke hoofden dragen de kleine mens, de vrije vogel en een peretak, als ode aan de tuin en met een knipoog aan de imitatie aspecten van de het Slot Assunburg dat lijkt op een middeleeuws kasteel en de nagebouwde 18e eeuwse stijltuin.
Het Sabijnse Poppenspel (2012)
White Carrara Marble
150x150x640cm
Kasteeltuin Assemburg Heemskerk
Het Sabijnse Poppenspel is gebaseerd op de Sabijnse maagdenroof van Giambologna, het beeld dat als kopie van het origineel ooit in de tuin van het slot Assumburg stond. Door de figuren allemaal vrouwelijk te maken, hef je de Man/Vrouw machtsverhouding en agressie aspect van het origineel op, die nu gedateerd overkomt en ontstaat er een veel speelser/ actueler beeld. De drie vrouwelijke ledenpoppen met klassieke hoofden dragen de kleine mens, de vrije vogel en een peretak, als ode aan de tuin en met een knipoog aan de imitatie aspecten van de het Slot Assunburg dat lijkt op een middeleeuws kasteel en de nagebouwde 18e eeuwse stijltuin.
Het Sabijnse Poppenspel (2012)
White Carrara Marble
150x150x640cm
Kasteeltuin Assemburg Heemskerk
Het Sabijnse Poppenspel is gebaseerd op de Sabijnse maagdenroof van Giambologna, het beeld dat als kopie van het origineel ooit in de tuin van het slot Assumburg stond. Door de figuren allemaal vrouwelijk te maken, hef je de Man/Vrouw machtsverhouding en agressie aspect van het origineel op, die nu gedateerd overkomt en ontstaat er een veel speelser/ actueler beeld. De drie vrouwelijke ledenpoppen met klassieke hoofden dragen de kleine mens, de vrije vogel en een peretak, als ode aan de tuin en met een knipoog aan de imitatie aspecten van de het Slot Assunburg dat lijkt op een middeleeuws kasteel en de nagebouwde 18e eeuwse stijltuin.
Het Sabijnse Poppenspel (2012)
White Carrara Marble
150x150x640cm
Kasteeltuin Assemburg Heemskerk
Het Sabijnse Poppenspel is gebaseerd op de Sabijnse maagdenroof van Giambologna, het beeld dat als kopie van het origineel ooit in de tuin van het slot Assumburg stond. Door de figuren allemaal vrouwelijk te maken, hef je de Man/Vrouw machtsverhouding en agressie aspect van het origineel op, die nu gedateerd overkomt en ontstaat er een veel speelser/ actueler beeld. De drie vrouwelijke ledenpoppen met klassieke hoofden dragen de kleine mens, de vrije vogel en een peretak, als ode aan de tuin en met een knipoog aan de imitatie aspecten van de het Slot Assunburg dat lijkt op een middeleeuws kasteel en de nagebouwde 18e eeuwse stijltuin.
Het Sabijnse Poppenspel (2012)
White Carrara Marble
150x150x640cm
Kasteeltuin Assemburg Heemskerk
Het Sabijnse Poppenspel is gebaseerd op de Sabijnse maagdenroof van Giambologna, het beeld dat als kopie van het origineel ooit in de tuin van het slot Assumburg stond. Door de figuren allemaal vrouwelijk te maken, hef je de Man/Vrouw machtsverhouding en agressie aspect van het origineel op, die nu gedateerd overkomt en ontstaat er een veel speelser/ actueler beeld. De drie vrouwelijke ledenpoppen met klassieke hoofden dragen de kleine mens, de vrije vogel en een peretak, als ode aan de tuin en met een knipoog aan de imitatie aspecten van de het Slot Assunburg dat lijkt op een middeleeuws kasteel en de nagebouwde 18e eeuwse stijltuin.
Panic in Prato (2005)
Bronze Stainless Steel
Each Figure is life size
Commission Gruppo Tintoriale in Prato
Panic in Prato is en werk met drie bronzen kinderfiguren en een glanzend enigmatisch blok uit roestvaststaal op het dak van een fabrieksgebouw in Prato in Italie. De compositie is afgeleid van het schilderij, A Panic in the middle Ages, 1927 van Rene Magritte. De drie kinderfiguren lijken 'bevroren in paniek' in en momentopname. In feite een confrontatie met de toeschouwer, die het werk ineens opmerkt, maar er aan voor bij is voordat hij zich heeft kunnen afvragen wat er zich precies afspeelt.
Panic in Prato (2005)
Bronze Stainless Steel
Each Figure is life size
Commission Gruppo Tintoriale in Prato
Panic in Prato is en werk met drie bronzen kinderfiguren en een glanzend enigmatisch blok uit roestvaststaal op het dak van een fabrieksgebouw in Prato in Italie. De compositie is afgeleid van het schilderij, A Panic in the middle Ages, 1927 van Rene Magritte. De drie kinderfiguren lijken 'bevroren in paniek' in en momentopname. In feite een confrontatie met de toeschouwer, die het werk ineens opmerkt, maar er aan voor bij is voordat hij zich heeft kunnen afvragen wat er zich precies afspeelt.
Panic in Prato (2005)
Bronze Stainless Steel
Each Figure is life size
Commission Gruppo Tintoriale in Prato
Panic in Prato is en werk met drie bronzen kinderfiguren en een glanzend enigmatisch blok uit roestvaststaal op het dak van een fabrieksgebouw in Prato in Italie. De compositie is afgeleid van het schilderij, A Panic in the middle Ages, 1927 van Rene Magritte. De drie kinderfiguren lijken 'bevroren in paniek' in en momentopname. In feite een confrontatie met de toeschouwer, die het werk ineens opmerkt, maar er aan voor bij is voordat hij zich heeft kunnen afvragen wat er zich precies afspeelt.
Panic in Prato (2005)
Bronze Stainless Steel
Each Figure is life size
Commission Gruppo Tintoriale in Prato
Panic in Prato is en werk met drie bronzen kinderfiguren en een glanzend enigmatisch blok uit roestvaststaal op het dak van een fabrieksgebouw in Prato in Italie. De compositie is afgeleid van het schilderij, A Panic in the middle Ages, 1927 van Rene Magritte. De drie kinderfiguren lijken 'bevroren in paniek' in en momentopname. In feite een confrontatie met de toeschouwer, die het werk ineens opmerkt, maar er aan voor bij is voordat hij zich heeft kunnen afvragen wat er zich precies afspeelt.
Panic in Prato (2005)
Bronze Stainless Steel
Each Figure is life size
Commission Gruppo Tintoriale in Prato
Panic in Prato is en werk met drie bronzen kinderfiguren en een glanzend enigmatisch blok uit roestvaststaal op het dak van een fabrieksgebouw in Prato in Italie. De compositie is afgeleid van het schilderij, A Panic in the middle Ages, 1927 van Rene Magritte. De drie kinderfiguren lijken 'bevroren in paniek' in en momentopname. In feite een confrontatie met de toeschouwer, die het werk ineens opmerkt, maar er aan voor bij is voordat hij zich heeft kunnen afvragen wat er zich precies afspeelt.
Maagden van Apeldoorn (2001)
Bronze
Each Figure 300x300x170cm
Commission City of Apeldoorn
Boven de rotonde aan de Matenpoort zweven drie vrouwen in een kring, los van het aardse bestaan, verheven boven het verkeer dat er dagelijks aan voorbij trekt. Het is een mysterieus gezicht. De een zweeft op haar buik, de andere op haar zij en de derde op haar rug. Ze draaien als het ware met het verkeer mee, dynamisch zoals de dronken slapers op het schilderij ' Luilekkerland' uit 1567 van Pieter Breughel de Oude. waar de compositie in de Maten op gebasseerd is. Met hun wijd uitgespreide armen en uitdrukkingsloze gelaten geven de maagden een gevoel van rust en totale overgave. Juist op de punten waar je geen kracht verwacht worden de beelden ondersteunt. Verscholen tussen de struiken staan de roestvaststalen palen die de vallende haren en jurken dragen.
Maagden van Apeldoorn (2001)
Bronze
Each Figure 300x300x170cm
Commission City of Apeldoorn
Boven de rotonde aan de Matenpoort zweven drie vrouwen in een kring, los van het aardse bestaan, verheven boven het verkeer dat er dagelijks aan voorbij trekt. Het is een mysterieus gezicht. De een zweeft op haar buik, de andere op haar zij en de derde op haar rug. Ze draaien als het ware met het verkeer mee, dynamisch zoals de dronken slapers op het schilderij ' Luilekkerland' uit 1567 van Pieter Breughel de Oude. waar de compositie in de Maten op gebasseerd is. Met hun wijd uitgespreide armen en uitdrukkingsloze gelaten geven de maagden een gevoel van rust en totale overgave. Juist op de punten waar je geen kracht verwacht worden de beelden ondersteunt. Verscholen tussen de struiken staan de roestvaststalen palen die de vallende haren en jurken dragen.
Maagden van Apeldoorn (2001)
Bronze
Each Figure 300x300x170cm
Commission City of Apeldoorn
Boven de rotonde aan de Matenpoort zweven drie vrouwen in een kring, los van het aardse bestaan, verheven boven het verkeer dat er dagelijks aan voorbij trekt. Het is een mysterieus gezicht. De een zweeft op haar buik, de andere op haar zij en de derde op haar rug. Ze draaien als het ware met het verkeer mee, dynamisch zoals de dronken slapers op het schilderij ' Luilekkerland' uit 1567 van Pieter Breughel de Oude. waar de compositie in de Maten op gebasseerd is. Met hun wijd uitgespreide armen en uitdrukkingsloze gelaten geven de maagden een gevoel van rust en totale overgave. Juist op de punten waar je geen kracht verwacht worden de beelden ondersteunt. Verscholen tussen de struiken staan de roestvaststalen palen die de vallende haren en jurken dragen.
Maagden van Apeldoorn (2001)
Bronze
Each Figure 300x300x170cm
Commission City of Apeldoorn
Boven de rotonde aan de Matenpoort zweven drie vrouwen in een kring, los van het aardse bestaan, verheven boven het verkeer dat er dagelijks aan voorbij trekt. Het is een mysterieus gezicht. De een zweeft op haar buik, de andere op haar zij en de derde op haar rug. Ze draaien als het ware met het verkeer mee, dynamisch zoals de dronken slapers op het schilderij ' Luilekkerland' uit 1567 van Pieter Breughel de Oude. waar de compositie in de Maten op gebasseerd is. Met hun wijd uitgespreide armen en uitdrukkingsloze gelaten geven de maagden een gevoel van rust en totale overgave. Juist op de punten waar je geen kracht verwacht worden de beelden ondersteunt. Verscholen tussen de struiken staan de roestvaststalen palen die de vallende haren en jurken dragen.
Two Sculptures (1995)
Bronze
3 meters
Amsterdam Noord
Twee Beelden, geplaatst op het dak van de voormalige Wingerdschool, het gebouw is een monument uit de jaren twintig in de stijl van de Amsterdamse School, er is gezocht naar intergratie van beeldhouwwerk in de architectuur die zo kenmerkend is voor deze tijd. Sculpturen van Stienstra zijn vaak collages van delen, zo zijn deze vrouwen slechts opgebouwd uit ledematen, hoofd en borsten maar de gestalten ogen compleet. De twee goudkleurige engelbewaarders zitten op de twee trappenhuizen, de een kijkt naar de bevolking beneden haar en de andere staart dromerig in de verte.
Two Sculptures (1995)
Bronze
3 meters
Amsterdam Noord
Twee Beelden, geplaatst op het dak van de voormalige Wingerdschool, het gebouw is een monument uit de jaren twintig in de stijl van de Amsterdamse School, er is gezocht naar intergratie van beeldhouwwerk in de architectuur die zo kenmerkend is voor deze tijd. Sculpturen van Stienstra zijn vaak collages van delen, zo zijn deze vrouwen slechts opgebouwd uit ledematen, hoofd en borsten maar de gestalten ogen compleet. De twee goudkleurige engelbewaarders zitten op de twee trappenhuizen, de een kijkt naar de bevolking beneden haar en de andere staart dromerig in de verte.
Two Sculptures (1995)
Bronze
3 meters
Amsterdam Noord
Twee Beelden, geplaatst op het dak van de voormalige Wingerdschool, het gebouw is een monument uit de jaren twintig in de stijl van de Amsterdamse School, er is gezocht naar intergratie van beeldhouwwerk in de architectuur die zo kenmerkend is voor deze tijd. Sculpturen van Stienstra zijn vaak collages van delen, zo zijn deze vrouwen slechts opgebouwd uit ledematen, hoofd en borsten maar de gestalten ogen compleet. De twee goudkleurige engelbewaarders zitten op de twee trappenhuizen, de een kijkt naar de bevolking beneden haar en de andere staart dromerig in de verte.
Two Sculptures (1995)
Bronze
3 meters
Amsterdam Noord
Twee Beelden, geplaatst op het dak van de voormalige Wingerdschool, het gebouw is een monument uit de jaren twintig in de stijl van de Amsterdamse School, er is gezocht naar intergratie van beeldhouwwerk in de architectuur die zo kenmerkend is voor deze tijd. Sculpturen van Stienstra zijn vaak collages van delen, zo zijn deze vrouwen slechts opgebouwd uit ledematen, hoofd en borsten maar de gestalten ogen compleet. De twee goudkleurige engelbewaarders zitten op de twee trappenhuizen, de een kijkt naar de bevolking beneden haar en de andere staart dromerig in de verte.
Two Sculptures (1995)
Bronze
3 meters
Amsterdam Noord
Twee Beelden, geplaatst op het dak van de voormalige Wingerdschool, het gebouw is een monument uit de jaren twintig in de stijl van de Amsterdamse School, er is gezocht naar intergratie van beeldhouwwerk in de architectuur die zo kenmerkend is voor deze tijd. Sculpturen van Stienstra zijn vaak collages van delen, zo zijn deze vrouwen slechts opgebouwd uit ledematen, hoofd en borsten maar de gestalten ogen compleet. De twee goudkleurige engelbewaarders zitten op de twee trappenhuizen, de een kijkt naar de bevolking beneden haar en de andere staart dromerig in de verte.
Two Sculptures (1995)
Bronze
3 meters
Amsterdam Noord
Twee Beelden, geplaatst op het dak van de voormalige Wingerdschool, het gebouw is een monument uit de jaren twintig in de stijl van de Amsterdamse School, er is gezocht naar intergratie van beeldhouwwerk in de architectuur die zo kenmerkend is voor deze tijd. Sculpturen van Stienstra zijn vaak collages van delen, zo zijn deze vrouwen slechts opgebouwd uit ledematen, hoofd en borsten maar de gestalten ogen compleet. De twee goudkleurige engelbewaarders zitten op de twee trappenhuizen, de een kijkt naar de bevolking beneden haar en de andere staart dromerig in de verte.
Two Sculptures (1995)
Bronze
3 meters
Amsterdam Noord
Twee Beelden, geplaatst op het dak van de voormalige Wingerdschool, het gebouw is een monument uit de jaren twintig in de stijl van de Amsterdamse School, er is gezocht naar intergratie van beeldhouwwerk in de architectuur die zo kenmerkend is voor deze tijd. Sculpturen van Stienstra zijn vaak collages van delen, zo zijn deze vrouwen slechts opgebouwd uit ledematen, hoofd en borsten maar de gestalten ogen compleet. De twee goudkleurige engelbewaarders zitten op de twee trappenhuizen, de een kijkt naar de bevolking beneden haar en de andere staart dromerig in de verte.